עסק באינטרנט – איך מתחילים?

פתיחת עסק באינטרנט – שלב אחר שלב

רוצים למנף את הפעילות העסקית שלכם באמצעות פתיחת עסק באינטרנט המאשר לכם ליהנות מכל היתרונות השיווקיים הנלווים למסחר המקוון? בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע כללי אודות פתיחת עסק באינטרנט- שלב אחר שלב.

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים (קטנים, בינוניים וגדולים) ויזמים עסקיים מעבירים את הפעילות העסקית שלהם למרחבי הרשת ופותחים עסק מקוון באמצעותו הם מבצעים פעולות שיווק ומכירה של המוצרים והשירותים אותם הם משווקים, מציעים או מייצרים.

פתיחת עסק באינטרנט מתאפשרת באמצעות אתרי מסחר מקוון המשלבים בתוכם מערכות ניהול מתקדמות לצד מערכות המיועדות למטרות סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט ומערכות אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר. השלבים השונים לפתיחת אתר מסחר מקוון המהווה למעשה אתר מכירות עסקי לכל צורך ועניין כוללים בין היתר:

  • תכנון האתר והקמתו – בשלב זה מומלץ לפנות לחברות אינטרנט מנוסות המתמחות בהקמת אתרי מסחר מקוונים. הליך ההקמה והפיתוח של האתר כולל בין היתר: אפיון צרכי הלקוח, הגדרת סל המוצרים/שירותים המיועדים למכירה באתר, עיצוב האתר ומחקר מקיף אודות תחומי המכירה השונים ברשת המותאמים לסוג המוצרים והשירותים המיועדים להימכר באתר.
  • פיתוח האתר- בהתאם לצרכי המכירה באתר ובהתאם להליך האפיון המקדים, יש לבצע הטמעה של מערכות מתקדמות לצרכי מסחר מקוון ברשת, לרבות, מערכת לניהול תוכן האתר והחלפת סל המוצרים והשירותים המוצעים למכירה על ידי מפעילי האתר, מערכת לאבטחת מידע אודות נתוני הגולשים וכדומה, מערכת לסליקת כרטיסי אשרי וכדומה.
  • התאמה רספונסיבית של אתר המכירה לכל אמצעי הגלישה האפשריים- כיום, כמחצית מתנועת הגולשים לאתרי האינטרנט השונים ברשת מתבצעת באמצעות הטלפונים החכמים ולכן על מנת לאפשר לכלל הגולשים ליהנות מגלישה חווייתית יש להפקיד על התאמה רספונסיבית של מבנה האתר ותכניו לכל אמצעי הגלישה הקיימים, לרבות, מחשבים נייחים וניידים, מחשבי לוח (טאבלטים) וסמארפונים מכל סוג ובכל גודל.
  • קידום האתר- לאחר העלאת האתר לרשת, תדרשו לפעול לקידום האתר ולהגדלת חשיפתו לקהלי המטרה אליהם אתם מכוונים. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מרשים של פלטפורמות שונות המיועדות לצרכי שיווק, קידום ופרסום אתרים ברשת, החל מקידום אתרי מסחר מקוונים באמצעות מנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם, דרך ניהול דפי פייסבוק ופרסום ממומן בפייסבוק ועד להטמעה של כתבות תוכן שיווקי אודות האתר ושירותיו באמצעות הפורטלים הגדולים ברשת ותארי נישה המותאמים למוצר/שירות אותו אתם משווקים באתר.
  • תחזוקת האתר – אתרי מסחר מבוססי מערכות לניהול תוכן הם אתרים אותם תוכלו לתחזק בעצמכם באופן שוטף ודינמי, כאשר המערכת המתקדמת לניהול תוכן חייבת להיות מותאמת לצרכים אותם הגדרתם בתחילת התהליך. יחד עם זאת, מומלץ להסתייע בחברות אינטרנט המציעות שירות לתחזוקת אתרי מסחר מקוונים. שירות זה כולל בדיקה מקיפה ודינמית של מערכות האתר ואיתור באגים כאלו ואחרים העלולים להתרחש מכל סיבה שהיא.